GYIK#02 - Mit hol intézhetek?

A Tanulmányi Osztály intézi a hallgatói jogviszony keletkezésével, létével, megszűnésével kapcsolatos teendőket, a kar  képzéseihez kapcsolódó tennivalókat.
Ezek a teljesség igénye nélkül:

  • felvételi
  • beiratkozás (papír alapú, személyes, tanulmányok kezdetekor)
  • kérelmek fogadása, intézése, pl.:
    • halasztás (passzív félév) igénybevételéről
    • a költségtérítés csökkentéséről/mentességéről szóló kérelem
    • részletfizetési kérelem
    • utólagos kurzusfelvételi / kurzustörlési kérelem
    • utólagos regisztrációs kérelem
    • kreditelismertetési kérelmek
    • egyéni tanrend és/vagy vizsgarend iránti kérelem
    • jogviszony megszüntetése iránti kérelem
    • abszolutórium kiállítására irányuló kérelem
  • BA képzésen belüli 50 kredites modulok választási eljárásának lebonyolítása
  • leckekönyvek kezelése (2011 előtt tanulmányokat megkezdett hallgatók esetében)
  • záróvizsgával, diplomaosztóval kapcsolatos teendők
  • átvétel más intézményből, tagozatváltás, szakváltás
  • átsorolás (finanszírozási forma váltás)
  • Neptunban nem szereplő, de a törzskönyvben nyilvántartott adatok igazolása
  • tanulmányi követelményekkel kapcsolatos kérdésekben információ nyújtás, stb.

A Hallgatói Adminisztrációs Központ intézi a kartól, képzéstől független, minden hallgatóra egyformán vonatkozható ügyeket.
Ezek a teljesesség igénye nélkül:

  • diákhitel ügyintézés
  • diákigazolvány ügyintézés, matrica osztás
  • költségtérítési/önköltségi díjak kiírása
  • ösztöndíj utalások
  • kérelemre számla kiállítás
  • igazolások kiadása
    • adóigazolás, ösztöndíj igazolás
    • jogviszony igazolás
    • Neptunban szereplő tanulmányi adatok igazolása
  • dokumentumok nyomtatása
    • oklevél
    • oklevélmelléklet
    • E-leckekönyv
  • személyes adatok változásának kezelése (amit a hallgató nem tud a Neptunban beállítani)

A szak (oktatásszervező, oktató) látja el az adott szakkal kapcsolatos tennivalókat.
Ezek a teljesesség igénye nélkül:

  • kurzushirdetést, kurzus létszám bővítés
  • szakos kérdésekben a hallgatói tájékoztatás
  • órarend összeállítás, terembeosztás
  • jegybeírás
  • igazolások kiállítása
    • végzős hallgatóknál a szakos követelmények teljesítéséről
    • levelező hallgatók esetén a konzultáción, vizsgán való megjelenésről

A Hallgatói Önkormányzat

  • szociális ösztöndíj
  • kollégiumi felvételi
  • hallgatói pályázatok

Frissítés dátuma: 2018.07.24.


Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

A tájékoztatót megismertem.